کانون وکلا بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی

کانون وکلا بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی

بر خلاف این دیدگاه که گفته می شود با وجود مسائل معیشتی برگزاری همایش با موضوع همبستگی وکلا ، افکار عمومی را منحرف می‌کند باید بگویم برگزاری چنین همایش‌هایی نه تنها منحرف کننده اذهان عمومی از مسائل اصلی نیست، بلکه جزء مسائلی است که حتی همه مردم باید از آن اطلاع داشته باشند.
در حال حاضر بهترین نمونه اقتصاد مقاومتی در بخش خدمات، در کانون وکلا در حال انجام است. چرا که اولاً این کانون خودکفاست و نیز افراد مورد نیاز برای جامعه را با هزینه خودش تربیت می‌کند و در اختیار قرار می‌دهد.
وکلا بهترین کنترل کننده برای قوه قضائیه هستند . وظیفه وکیل صرفاً دفاع از متهم نیست، وظیفه دیگری که امروزه دارد این است که ببیند آیا قوه قضائیه و قاضی قانون را به درستی اجرا می‌کنند یا خیر؛ کانون وکلا همچنین ظرفیت بالقوه‌ای برای همراهی با قانون‌گذاران دارد.
مردم از این که وکلا و کانون های وکلا چه می‌کنند، بی‌خبرند، حرکت‌هایی مانند برگزاری این همایش بهانه‌ای است برای آگاهی دادن به مردم که نسبت به کانون های وکلا حساس بشوند و اطلاعات بیشتری از وکالت کسب کنند.
کانونهای وکلا در حال حاضر در ۲۴ استان فعال هستند و ۵۰ هزار عضو دارند . وجود مشکلات مالی و دیگر چالش‌های کانون‌ها قابل انکار نیست و راه مقابله با این مسائل همبستگی میان وکلا است.

همایش یک روزه همبستگی وکلا – اصفهان – پنجشنبه۹ آذر یکهزار و سیصد و نود و شش -خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *