لزوم مراجعه و مشاوره با وکیل در هر مساله حقوقی

لزوم مراجعه و مشاوره با وکیل در هر مساله حقوقی

در معالجه سردرد وقتی سرمان درد می گیرد و حدس می زنیم به سرماخوردگی مختصری دچار شده ایم شاید به جای مراجعه به طبیب ، به خوردن قرص مسکن اکتفا کنیم . اما بدیهی است بیماری جدی هرگز با این درمان ها مداوا نخواهد شد . از طرفی همواره این احتمال وجود دارد که سردرد نه نشانه سرماخوردگی ساده بلکه علامت غدّه، تومور مغزی و … باشد . به یاد داشته باشید «حق داشتن» چیزی است و داشتن دلایل اثباتی این حق چیز دیگری. حتی وقتی حقی دارید و دلایل اثبات آن را هم دارید اینکه این دلایل چگونه و در چه قالبی ابراز شود که به نتیجه مثبت برسد ، موضوعی جداگانه است. با مراجعه به وکیل:
اولاً- متوجه می شوید که اصلاً حقی دارید یا نه؟
ثانیاً- وکیل بررسی خواهد کرد آیا دلایل شما برای اثبات حقتان (اگر حقی داشته باشید) کافی و به اصطلاح«محکمه پسند» است یا نه؟
اگر پاسخ هر دو مورد مثبت بود آنگاه وکیل است که می داند و بلد است دلایل شما را در قالب چه دادخواست یا شکایتی مطرح کند که امید به پیروزی بیشتر باشد.
حاصل اینکه اگر کار به مرحله دعوا و شکایت و دادخواست رسید، هیچ کتاب و جزوه و CD و نواری نمی تواند جای وکیل را بگیرد و شما را از مراجعه به او بی نیاز کند. بنابر این با خواندن این گونه کتابها سعی کنید از ایجاد دعوا – اعم از مدنی یا کیفری – برای خود پیشگیری کنید . اما اگر دعوا ایجاد شد ، با اتکا به این خوانده ها ، سعی نکنید «وکیل خود باشید» .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *